Sunday 11 October 2009

Mengcasing Toman



Pada kebesokan hari nya saya menganjak walid untuk mengcasting toman bersama kami (saya dan Azlan). Pada masa yg sama walid ditemani oleh kwnnya Ejat, so kami berempat berjuang untuk mendapat kan toman hehe.. Pada awl2nya kami mencuba spot kegemaran saya namun tidak ada sambutan walaupun toman sekali-sekala timbul memuncul kan dri namun tidak menghirau kan umpan casting kmi buang betul2 di depan nya. Hingga lah sampai spot ke 3 pun tidak ada toman yg sudi menyambar gewang kami, mula2nya kami berputus asa dan saya rasa kecewa menghampakan kwn2 saya yg sanggup dtg dari jauh(kb). Sebagai seorang pemancing bis durang pn faham memang alum ada rezeki lh, selapas kami bergambar saya dan azlan terlihat satu buih(anak Toman) kami sangka kan ombak inda puas ati azlan turun memastikan sama ada toman atau ombak. SAH!! anak toman dgn bergegas nya azlan mengambil rod nya dan saya memberi isyarat arh walid dan ejat supaya pakai popper ja. Lontarn demi lontarn kami berikan namun msh jua miscol dan akhr nya azlan dn saya dapat menaik kan toman jr ani 1st lesen bro azlan nyaman hati nya hehe.. Untuk walid and ejat jgn putus asa nxt tym cuba lagi ok..

No comments:

Post a Comment